Sanningens minut!

Blev inte så "slappt" som jag trott om dagens övertidstimmar. När jag anlände till jobbet i morse fixck jag veta att betongsågning och piggning även stod på vårt schema. Jag antar att ni där utes bild av piggning är den sexiga, muskulösa mannen, gärna insmord i olja, som står vid vägkanten en solig dag.

Sanningen. Visst, de första 14 minuterna som det enligt svensk lag är tillåtet att pigga per dag skulle jag också kunna se ut så. De resterande 106 minuterna not so much.

Mitt hår är, som Daniel så snyggt satte ord på, värre än en sopkvast. Mina armar och ben skakar fortfarande i samma frekvens som piggen och mitt huvud är helt. Nu väntas en lång dusch (dvs så lång som vår 1 liters varmvatten beredare tillåter) och sen ska jag göra absolut ingenting!

Dumt att jag klagar kanske då Christoffer jobbar med detta från 09.00 -minst 20.00  idag men still. Det är heeeemskt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0