Umeå-Norrbyn

Av någon märklig anledning har jag börjat vistas mycket kring Norrbyns trakten även vintertid på senare dar men igår var första gången jag prövade på bussförbindelsen. Ingen trevlig upplevelse kan jag lova. Det hela började med att jag igår kl 13.38 klev på bussen mot Hörnefors för att byta buss någonstans i det lilla samhället. 13.38.30 får jag veta av den lite sure busschaffören att jag minsann skulle ha hoppas på den bussen som gick 3 minuter tidigare. (Tilläggas bör att denna information går inte att finna skrivet någonstans och heller inte i huvudet på Norrbynsborna.) 

Lite panikslagen anländer jag i varje fall till Hörnefors och får till fots ta mig till Bråvallahallen för att förhoppningsvis hinna med bussen därifrån. Och med andan i halsen lyckas jag faktiskt med detta och anländer senare lätt tillskakad till det lilla huset i Norrbyn. 

Resan tillbaka till cilivisationen idag var dock lite mer harmonisk då jag inte behövde byta buss förrän jag var inne på välkända kvarter i  Umeåcity. Allt kändes frid och fröjd tills jag kollade på klockan när jag anlänt till skolan och insåg att det tar 1h och 20minuter att ta sig från dörr till dörr!!!!!!

Tacka vet jag underbara  Öst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0