Tacopizza

Igår ställde ja mig och gjorde världen godaste Tacopizza a lá Karlfeldt. Superenkel att göra och den blir verkligen suupergod. Tänkte att jag kunde dela med mig av receptet till er så ni också han få avnjuta denna underbara skapelse i sommarhettan.

Det som behövs är:
Pizzadeg
Krossade tomater
Tacosås
Tacokrydda
Feferoni
Skinka
Riven ost
2 Mozarella ostar
Tacochips

Blanda helt enkelt ihop de krossade tomaterna med tacokryddan och bre över pizzan.(snåla inte!)
Sen strör ni över tacokryddan över hela pizzan och på med alla ingredienser. Avsluta med att lägga tacochips över hela pizzan och strö sen osten på. Prova och berätta sen vad ni tyckte. :)


Så här nöjd så jag ut när pizzan var klar.


Visst ser det härligt ut? Serverade det med lite creme fraiche och en sallad
gjord på Ruccola, Tomater och äpple som jag toppade
med olivolja, salt och peppar.


Christoffer var även han riktigt nöjd över att ha mat på bordet när
han kom hem från jobbet.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej Emma!

Pizzan såg god ut. Jag kommer gärna på en smakbit någon dag:)

Hälsningar från släkten i Uppsala och så Arvid förstås.

Han säger att han ser fram emot att äntligen få träffa Moster Emma.

Kram

2010-07-06 @ 10:49:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0