Sandra Eriksson levererar igen



Vid det här laget kan det ju inte gått någon förbi hur dålig allas vår vän Sandra är på geografi. Men för att friska upp erat minne lite grann tänkte jag visa några härliga citat från hennes uttal. Senaste beviset kom idag under samhällslektionen...

Jag kommer in i klassrummet och finner Elin gapskrattande. Frågar vad som står på och hon säger
"Sandra frågade precis om Mexico City var Thailands huvudstad"
(kan vi klandra henne? inte direkt som att det hörs på namnet var staden borde ligga eller så..)

Än annan glänsperiod. Vi ska ha någon form av redovisning om Australien på svenskan så jag ber Sandra leta rätt på jordgloben vart Australin ligger. Men vad händer?... jo hon ser sig frågande omkring, pekar sedan på Grönland och säger. "Är det här?!"
Kanske inte riktigt rätt där men det roligaste med det hela är att hon kläcker ur sig att hon i varje fall vet var Tyskland(?) ligger och börjar leta vidare på jordgloben. Eftersom att hon inte hittar landet ber hon mig peka ut var Europa ligger för då ska det då inte vara några problem! Jag pekar roat ut Europa på globen och får till svar: "Va, men nää, det där är väl inte Europa?!" ...men sanning att säga var det precis det de var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0