Daddy

Jag brukar ändå tycka att jag och pappa har en riktigt bra relation. Vi kan prata om allt även fast vi nästan aldrig berättar vad vi ska göra. Det är oftast han som brukar klaga på mig att "Du berättar då aldrig något för mig, utan Mamma får alltid veta allt först även fast det är mig du bor med."

När den kommentaren kommer brukar jag lugnt förklara att det beror på att min Mamma är väldigt frågvis av sig och genom det får veta saker. Jag tycker inte att det känns så viktigt att berätta om jag ska åka ääändå till Grisbacka för att vara med Olivia tex.

Det roliga i denna historia är att min pappa aldrig berättar något för mig heller. I sommras fick jag veta att han skulle åka till Prag med dalen 2dagar innan resan ägde rum. Och det var inte för att han berättade det för mig utan när han sa det till en granne från ballkongen.

Nu har det skett igen. I fredags när jag senast pratade med honom sa han dock att han skulle åka bort på söndag men vägra säga vart han skulle annat än att skämta om ett horhus. Fick ett samtal nyss när han berättade att han och Bettan befann sig på gröna linjen nere i Sthlm. Jag bara haaaatar han ibland! Jag får alltid stanna hemma när det är något roligt som är på G!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0