91:an

Gubbe: Ursäkta min herre! Vet ni möjligtvis vad klockan är?

Gubbe med hatt: Hä-hä-hä.. Nä du! Ser jag ut som en som behöver klocka?

Gubbe: Öh..nja alla behöver väl en klocka då och då?

Gubbe med hatt: Inte ja! Ja lever inte mitt liv efter andras schema! Jag kör mitt eget race!

Gubbe: Det verkar ju vara en skön inställning!

Gubbe med hatt: Det är mer än så.. det är en livsfilosofi. Har du tänkt på att i dagens samhälle rusar vi från punkt A till punkt B, alltid denna jäkt och stress!

Gubbe: Jovisst!

Gubbe med hatt: I vår jakt på lycka glömmer vi det som är viktigt! Pengarna vi tjänar på att stressa får vi sen använda till att köpa mediciner mot magsår och deprissioner! Inte sant?

Gubbe: Kanske det, ja!

Gubbe med hatt: Så mitt råd till dig min vän, ta dagen som den kommer! Det du inte hinner idag kan du göra imorgon! Inget är så jäkla viktigt att det inte kan vänta, inte sant?

Gubbe: Du har absolut rätt!

Gubbe med hatt: Förresten, får man fråga vad som är så angeläget?

Gubbe: Äsch! Jag är på väg till systemet för att köpa knatting!

Gubbe med hatt: Ja, då är vi ute i samma ärende. Hä-hä-hä!

Gubbe: Jo, men dom stänger sex, och när jag gick hemifrån va hon kvart i!

Gubbe med hatt: VAD I HELVETTE SA DU INTE DET FÖR??!


livets rätta inställning och sånt som jag roar mig med en lugn arbetsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0