Läste en så sjukt bra dikt...

Jag blev slagen av en poet idag.

Han som såg henne som ett piano - spela rätt och få ljuv musik.

Han bär en sådan där halsduk, som inte jag gör, som är intellektuell

och palestinsk.

Har på sig sådana där jeans, som aldrig jag har, som är kulturellt

som stuprör.

Han gav henne Keats, Blake och Shakespeare och undrade om han skulle

jämföra henne med en sommardag. Hon är ju både ljuvligare och varmare.

Jag gav henne en hand en kall februarikväll, utan ord. Jämförde liksom inte.

För honom var hon ett par stjärneljusögon, rosenröda läppar och sommarsolsinpregnerat hår. Hon var alla metaforer, stoffet för hans drömmar och källan till passion, hon var en dikt.

"Två blågröna ögon

en rosenröd mun

och jag älskar dig så djupt

denna morgonstund".

För mig, för mig var hon intressant. Men det dög inte.

Hon ville ha palestinsk stuprörspoesi.


skriven av: AKA  Imortal


Kommentarer
Postat av: Nellie

sjukt bra!

2009-09-24 @ 10:56:17
URL: http://pictureitall.blogg.se/
Postat av: Imortal

Vad roligt! Googlade av en händelse första raden i "Poetjävel." och hittade den här. Skoj att se att den gläder någon och tack för berömmen:)



- Fabian Assarson

2010-03-07 @ 00:28:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0