Lockigt hår?!?

I september förra året introducerade min syster mig för någon som kallas "Balsam metoden". En metod som går ut på att inte använda balsam och en massa andra "förbjudna" hårprodukter pga att dom sliter så mycket på håret. Metoden riktar sig främst till personer med lockigt hår eftersom deras hår ofta är frissiga, torra och slitna. Men som ni vet har jag för tillfället inte jätte lockigt hår direkt så funkar för rakt hår också. Jag var lite skeptiskt till en början, jag menar, blir håret rent utan balsam? Men har som sagt kört med det sedan i september, med vissa undantag, och har verkligen märkt förändring. Mitt hår känns mycket fräschare. Så därför tänkte jag nu låte er läsare ta del av den.



Allting om metoden finns att läsa här. Från sista schampoo till egna resept på "godkända" hårinpackningar.
Ikväll har jag tex gjort en inpackning av:
Honung
Olivolja
Eldorado balsam
Klick (låter konstigt jag vet, men är vattenbaserat och funkar typ som silicon)



Kommer händanefter, tror jag, skriva lite om vilka olika inpackningar, hudvårds recept, mm jag hittar och använder. Men nu ska jag kila i säng så jag orkar upp till tandläkaren imorgon. 8.40 i Sävar!

xoxo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0