austronautandas

Sitter för tillfället och kollar igen lite gamla mappar, eller mycket gamla mappar och hittade en med en massa dikter och texter jag har läst och sparat när jag gick i 8:an kanske. Tänkte dela med mig av en utav dom som jag verkligen verkligen gillar! Vet dock inte vem som skrivit den men är någon svensson iaf.

Austronautandas

det är så vi nästanlever

i våra gröna ta-mig-härifrån-rum.

där -> inga drömflickpojkvänner lyser upp

med sina colgate-leenden.

ingen yttre kommer-aldrig-komma-dit-rymden

existerar ...

 

och

 

de där ögonen, man JÄTTESAKNAR!

de spricker, ja, som en tuggumibubbla,

då man tar i för mycket och vaknar.

 

på måne/VS/ensamhet-rummet

 

fast

 

det finns alltid en stormarknad,

där vi (kan) handlar, hela

livspaketet

 

till rätt pris.

(det är rea och himmelskt trängsel)

 

väggfärg för gratisbilligt

fast det hjälper ju inte

om man inte har en sån där drömpensel

som är toomuchmoneyforme.

 

så jag frågar dig,

JA DIG! med bruna skor

och allt detta jag kan ligga sömnlös för.

 

låna ut din? (pensel.. krita, vad du än har)

och

 

måla mina hundögon

på din jagvillhalista

 

helst med bläck

eller färg eller rista in det i sten

så det jävligtmycketsyns

nästan glänser

för att

 

jag vill också prova på

att sväva fritt

i den där yttrerymden.

austronautandas

i en färgglad raket,

på väg till något mer

mellan OSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0