Sandra Eriksson

 

när tillvaron känns som ett krämfärgat väntrum
kyligt, sterilt, trivialt
nertyngd och pressad som världsmassans centrum
och allt känns så tomt och banalt

 

du får en på fötter som en dansvänlig låt
och svänger en om från misär
du fattar och godtar ett ärligt förlåt
du lyssnar och finns alltid där

 

du är värd hela världen
för dina nyttiga råd
du är värd hela världen
för dina hjärtliga dåd
du är värd hela världen
för dina ärliga svar

 

du och jag emot världen
ett radarpar

 

när jag blir för less och behöver en paus
stämmer du in i mitt gnäll
när världen går under och allting är kaos
är du lugn nog att ge mig en smäll

 

så sansad och rak men så ung och naiv
så smart men så dumdristigt god
en aning nervös men på sikt positiv
jag beundrar ditt mål och ditt mod

 

du är värd hela världen
för din plan och metod
du är värd hela världen
för ditt tålamod
du är värd hela världen
och allt som jag har

 

du och jag emot världen
ett radarpar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0