Var det verkligen tänkt att kvinnan skulle göra allt - arbeta och få barn?

Jag vill lära mig dansa, dansa i regnet, dansa till glad musik i dammet på roskilde. Jag vill äta glass, god glass med jordgubbsmak som kostar mer än jag har och innehåller fett jag inte behöver. Jag vill ligga i flera timmar få komma ge orgasm gärna tusen gånger sedan skeda hela natten morgonen eftermiddagen minst ett dygn kanske två.

 

Jag vill ha ett jobb gärna bara några timmar om dagen helst ett roligt. Ett jobb med hög lön och trevliga människor, ett jobb som gör mig känd.

 

Jag vill kunna sjunga, sjunga bra gärna häftigt och rappa snabbast bäst. Skapa musik som får mig att gråta och dig att gråta. Musik folk vill älska och älska till.

 

Jag vill måla vackra tavlor, episka tavlor som säljs för miljoner på auktionsfirma 200 år efter min död inte innan. Jag vill teckna, teckna bra kanske fyndigt, göra serier åt DN om åldersångest, ensamhet och fylla. Svart humor som får några att skratta och många att skrika.

Jag vill regissera film och göra huvudrollen eller alla roller gärna samtidigt så som Peter Sellers. Det ska vara svartvitt eller helt i rosa alla ska älska för ingen kan ju filma så som jag.

 

Jag vill göra något bra, bara någonting litet eller stort det spelar ingen roll men det ska göra någon glad, eller flera, gärna många, kanske tusen eller hela världen.
Det ska göra någon glad, inte för att jag vill sprida glädje eller lycka eller ens ge det lilla barnet ett leende på läpparna. Inte för att jag är god.
Men för att bekräftelse är det enda jag behöver och det enda jag vill ha.


Kommentarer
Postat av: Ida

Gumman det var mycket du ville. Jag tror du kommer kunna genomföra allt det du nämnde!!! Kämpa hårt stumoan.. go for it <3

2008-11-26 @ 22:02:34
URL: http://idalinne.bloggspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0