Matte =?

Idag har jag kommit fram till att matte inte är så dåligt som jag trott i sådär 10 år! Jag har aldrig riktigt känt mig bra, i 1:an när man precis lärt sig vad ordet tal betydde så lekte jag givetvis "skola" med Tina och Marie som då gick i 3:an resp 5:an. Dom satt där och räknade gånger medans jag om och om igen sa, "tal = siffror, tal = siffror". Ingen höjdare!

När jag började komma upp i deras ålder hade jag ju såklart mina kära syskon som satt och räknade andragrads ekvationer osv. Ingen höjdare!

När jag gick i högstadiet var jag väl inte direkt dålig tyckte jag, nästan bäst i klassen, men om jag tänker efter så fick nog mer än halva klassen IG. Ingen höjdare!

Nu när jag själv räknat ekvations system och grafer hit och dit har jag ju inte direkt fattat något med vår inte så kära lärare urban, men nu äntligen, ULF! han kom från himlen som en raket och slog ned rakt i mitt hjärta, jag riktigt längtar till matten imorgon! Nu ska jag och räkna min alldeles egna lilla läxa.. tjoho :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0